כמה שהרשת גועשת ורועשת בגלל מצב החינוך, שכר המורים, איכות השיעורים, הבעיות במערכת, רפורמת גפ"ן ומה לא. 

 

אני חושב שרוב ההורים היו רוצים לראות שינוי מהותי בבתי הספר בעיקר גם בשביל לעבור "חוויה מתקנת" דרך הילדים.  הדור שלנו לא זוכר את בית הספר כחוויה נעימה במיוחד או מעניינת במיוחד, וגם לא ממש יעילה מבחינה לימודית.  היינו רוצים לראות היום בתי ספר שבאמת מלמדים את הילדים את מה שצריך בשביל להצליח בחיים,  וכבר די ברור שזה הרבה מעבר למשבצות של ידע, פחות אינפורמציה ויותר מיומנויות.  פחות הידע, ויותר – איך למצוא אותו.  פחות לשנן נתונים ויותר ללמוד איך לחשוב, איך לפתור בעיות, איך לתכנן, איך להתמודד עם מציאות משתנה ועם עולם מתחדש. 

 

וכל זה – תוך כדי שמירה על ערכים, על כבוד בין התלמידים, על חברות, שייכות חברתית (כל הדברים האלה שהמחסור בהם מביא לעליה באלימות, חרמות, בריונות וכל הכיף הזה). 

 

אני שמח לבשר שכתבתי תכנית שכבר מאושרת במאגר התכניות של משרד החינוך במערכת גפ"ן, והיא מבוססת על: 

 

-הקמה של מתחם פיסי של שולחנות משחקי חשיבה מגנטיים ומשחקי קיר.

 

מגוון פעילויות למורים ולתלמידים על בסיס חשיבה יצירתית ופיתוח מיומנויות חשיבה 

 

פרוייקטים שנתיים מתמשכים וימי שיא מיוחדים

 

שולחנות המשחק נמכרים לבתי הספר כבר כמה שנים אבל החידוש השנה הוא שהם מלווים בתכנית של פעילויות והדרכות גם למורים כדי שבאמת יהיה להם שימוש אפקטיבי.

 

אני אתן כמה היילייטס שהם יתרונות משמעותיים בתכנית:

 

  1. התכנית מאפשרת אך אינה דורשת שילוב של מדריך חיצוני בבית הספר. בית הספר מקבל את כל הכלים הדרושים על מנת להפעיל את התכנית באופן עצמאי תוך ליווי והכשרה מתאימה. 
  2. תוכן מתחדש – בית הספר רוכש משחקים, אך מקבל הרבה מעבר לזה: שיעורים בחשיבה יצירתית מלמדים את התלמידים לייצר בעצמם גירסאות חדשות למשחקים, חידות תשבצים ופאזלים משלהם לשימוש תלמידים אחרים.
  3. ציוד מתחדש – בית הספר לא צריך לשמור את חלקי המשחקים בכספת נעולה מתוך חרדה לאובדן ובלאי.  התלמידים לומדים איך לייצר בעצמם את חלקי המשחקים המגנטיים בעזרת חומרי גלם זולים, יצירתיות וטאץ' אומנותי – כך שלכל תלמיד יש ערכה משלו.
  4. ציוד מתחדש 2 – בכל זאת על מנת לשמור על החלקים המקוריים בית הספר מקבל גם את קבצי הגרפיקה על מנת שיוכל להדפיס בעצמו ולהשלים בקלות כל מחסור של חלקים מהערכה המקורית.
  5. משחקים דיגיטליים ממוחשבים – בית הספר מקבל גישה לאתר ובו גירסאות ממוחשבות למשחקי השולחן, כך שמורים יכולים ללמד את המשחקים בעזרת המקרן הכיתתי, ותלמידים יכולים להתאמן בבית על מנת להשתפר או לקראת הטורניר הבית ספרי

תהליכים שנתיים ופרוייקטים חדשניים – אולימפידה, טורנירים, תערוכות, תלמידים מלמדים תלמידים… הרבה אקשן לאורך השנה סביב משחקי החשיבה!   

 

אז אם אתם רוצים לראות את הילדים שלכם השנה לומדים בבית ספר שמתחיל להתקרב לעידן החדש ונותן לתלמידים חוויה שהיא גם לימודית, גם חברתית וגם משחקית – תפנו את התכנית הזאת אל המנהל/ת, תייגו אותם או תקשרו בינינו 🙂 

 

שנת לימודים פוריה לכולנו!

 

משחקי חשיבה מגנטיים